نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

ایا میدانستید که دانشمندان ثابت کرده اند که گل سرخ ترکیبی از بوی 40 نوع گل مختلف است ؟


آیا میدانستید که اگر کلفتی تار عنکبوت به اندازه مغز یک مداد به هم تنیده میشد می‌توانست یک

 هواپیمای بویینگ سنگین وزن را تحمل کند ؟

آیا میدانستید که این حقیقت دارد که به راستی فیل از موش میترسد ؟

آیا میدانستید که شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است ؟



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: ایا میدانید , اطلاعات عمومی , دانستنیهای علمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 844
|
امتیاز مطلب : 232
|
تعداد امتیازدهندگان : 77
|
مجموع امتیاز : 77
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

هفته‌ى بسيج هم يك مقطع مهم است؛ يك يادبود بزرگ است. خوب، هفته‌هاى زيادى را اعلام كردند، داريم در طول سال؛ اما اين يكى يك امتيازات استثنائى دارد؛ چرا؟ چون خود بسيج يك استثناء است؛ يك حادثه‌ى بى‌نظير است. اينى كه در يك كشور، از يك حقيقت، از يك نظام، مردم با همه‌ى وجود خودشان، با بهترين عناصرشان، با مؤمن‌ترين انسانهايشان دفاع كنند و حد و مرزى در عرصه‌هاى مختلف جهاد و دفاع نشناسند، در جاى ديگرى من سراغ ندارم؛ لااقل در اين دنياى نزديك به زمان خودمان - كه دنياى انقلابها و تحولها و نظامهاى گوناگون بوده - بنده چنين چيزى را سراغ ندارم؛ اين مخصوص انقلاب ماست؛ و اين دل نورانىِ امام بزرگوار ما بود كه به اين حقيقت دست يافت و به الهام الهى و به كمك الهى اين را تحقق بخشيد و زمينه‌ى عظيمِ دلهاى منور مردم مؤمن، يك چنين محصولى را به انقلاب داد. بسيج اين است.
                                               

                                                          



:: موضوعات مرتبط: , , , , , , رهنمودها , ولی فقیه , علما و بزرگان , ,
:: برچسب‌ها: بسیج , دیدگاه امام خامنه ای , هفته بسیج , ,
:: بازدید از این مطلب : 1259
|
امتیاز مطلب : 176
|
تعداد امتیازدهندگان : 54
|
مجموع امتیاز : 54
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
حدیث (1) امام على عليه‏ السلام :

قُلوبُ الرَّعِيَّةِ خَزائِنُ راعيها فَما اَودَعَها مِن عَدلٍ اَو جَورٍ وَجَدَهُ؛

دلهاى مردم صندوقچه‏ هاى حاكم است، پس آنچه از عدالت و يا ظلم در آنها بگذارد، همان را خواهد ديد.

غررالحكم، ج4، ص 521، ح 6825

حدیث (2) امام على عليه‏ السلام :

اِستَعمِلِ العَدلَ وَاحذَرِ العَسفَ وَالحَيفَ فَاِنَّ العَسفَ يَعودُ بِالجَلاءِ وَالحَيفَ يَدعوا اِلَى السَّيفِ؛

عدالت را اجرا كن و از زورگويى و ستمگرىبپرهيز زيرا زورگويى مردم را به ترك از وطن وامى‏دارد، و ستم آنان را به قيام مسلّحانه مى‏كشاند.

نهج البلاغه، حكمت 476



:: موضوعات مرتبط: رهنمودها , معصومین علیهم السلام , ,
:: برچسب‌ها: حدیث معصومین , حکومت , عدالت , فرمانروا , مردم ناتوان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1072
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ی خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانش‌جوی معماری وارد دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر می‌سرود داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در رشته‌ای به انجام رساند که به طبع هنری او سازگار بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت‌های انقلاب به فیلم‌سازی پرداخت:



:: موضوعات مرتبط: , , زندگینامه بزرگان , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: زندگینامه , شهید اوینی , دفاع مقدس , هنرمندان , سید اهل قلم , روایت فتح , ,
:: بازدید از این مطلب : 1139
|
امتیاز مطلب : 125
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

 shafiei.jpg

   اشعار در ادامه مطلب:

 

  محمدرضا شَفیعی کَدکَنی، زاده ی ۱۹ مهر سال ۱۳۱۸ از نویسندگان و شاعران امروز ایران است. تخلص وی در شعر م. سرشک است.
دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در سال ۱۳۱۸ دربخش كدكن شهرستان تربت حیدریه در استان خراسان رضوی، چشم به جهان گشود. شفیعی کدکنی دوره‌های دبستان و دبیرستان را در مشهد گذراند، و چندی‌ نیز به‌ فراگیری‌ زبان‌ و ادبیات‌ عرب, فقه،‌ کلام‌ و اصول‌ سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ زبان و ادبیات پارسی از دانشگاه فردوسی و مدرک دکتری را نیز در همین رشته از دانشگاه تهران گرفت. او اکنون استاد ادبیات دانشگاه تهران است. او از جمله دوستان نزدیک مهدی اخوان ثالث شاعر خراسانی به شمار می رود و دلبستگی خود را به اشعار وی پنهان نمی کرد.

 وی سرودن شعر را از جوانی به شیوه کلاسیک آغاز کرد. ولی پس از چندی به سوی سبک نو مشهور به نیما یوشیج روی آورد .او با سرودن در کوچه باغ های نیشابور به نام‌آوری رسید. آثار شفیعی را می‌توان به دو گروه انتقادی و مجموعه اشعار خود وی تقسیم کرد. آثار انتقادی این نویسنده، شامل تصحیح آثار کلاسیک فارسی و نگارش مقالاتی در حوزه نظریه ادبی می‌شود، که بخشی از آن‌ها در زیر آورده شده‌اند. در میان آثار نظری شفیعی کدکنی کتاب موسیقی شعر جایگاهی ویژه دارد و در میان مجموعه اشعار در کوچه باغ‌های نشابور آوازه بیشتری شفیعی کدکنی را باید در زمره ی شاعران اجتماعی بدانیم. او در اشعار خود تصویری از جامعه ایرانی در دهه ی ۴۰ و ۵۰ خورشیدی را بازتاب می دهد، و با رمز و کنایه آن دوران را به خواننده می نمایاند. دلبستگی و گرایش فراوان به آیین وفرهنگ اسلامی و بخصوص خراسان نشان می دهد. منبع زندگینامه: ویکی پدیا



:: برچسب‌ها:
اشعار شفیعی کدکنی از کتاب:کوچه باغ های نشابور , بودن و سرودن , شبگیر , شبخوانی , مثل درخت در شب باران , بوی جو ,
:: بازدید از این مطلب : 1003
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

اصطلاح کج دار و مریز یا به صورتی که بیشتر مردم فهم می کنند و می نویسند

«کج دار و مریض» از جمله اصطلاحاتی است که توسط مردم به اشتباه به کار می رود.

مردم آن رابا مریضی مرتبط می دانند و البته درک درستی از آن ندارند.

این اصطلاح در اصل کج دار و مریز است. به معنای اینکه ظرف را کج نگه دار و در عین حال مواظب باش که نریزد.

بنابراین می بینید که نسبتی با مریضی ندارد. شاعر در این خصوص می گوید:

رفتــم بـه سـر تـربت شمس تبـریـــز                 دیــدم دوهــــزار زنگیــــان خونــریـــز

هر یک به زبان حال با من می گفت                  جامی که به دست توست کج دار و مریز

حال که این را دانستیم بیایید از این اصطلاح زیبا و ادبی درست استفاده کنیم!



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: کج دار و مریض یا مریز؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 883
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

توی یکی از عملیاتها عراقیها بدجوری مقاومت می کردن. تا بالاخره ساعت 7 صبح یکیشون رو اسیر گرفتن. یکی از رزمنده ها که دیشب تا صبح مشغول درگیری بود فورا خودش رو به عراقی اسیر شده رساند و برای اینکه متوجه شود که این عراقی همانیست که دیشب مقاومت می کرد، با عصبانیت رو به عراقی کرد و پرسید: «أنت لیلاَ تاخ تاخ؟» عراقی هم که عصبانیت رزمنده رو دیده بود فوری گفت: «والله لا تاخ تاخ.» یعنی به خدا من تیراندازی نکردم.

خلاصه اگه این عراقی با ادبیات رزمنده ما آشنا نبود معلوم نبود که چه بلایی سرش در می آمد.



:: موضوعات مرتبط: , , , , ,
:: برچسب‌ها: طنز , عکس , جبهه , ,
:: بازدید از این مطلب : 974
|
امتیاز مطلب : 133
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

تصویر جالب از حضور مهران رجبی در جبهه

عکس یادگاری مهران رجبی در 8سال دفاع مقدس



:: موضوعات مرتبط: , , , , ,
:: برچسب‌ها: عکس , جبهه , هنرپیشگان , ,
:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 152
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

آموزش گام به گام آیه استتار

"وجعلنا"

"وجَعَلنا..."یی شنیده بود ولی نمیدانست آیه است یا حدیث یا چیزی دیگر. یک روز از روی سادگی از یکی از برادران پرسید: شما وقتی با دشمن روبرو می شوید چه چیزی می گویید که توپ و تانک روی شما اثر نمی کند؟

طرف هم خیلی جدی گفته بود: البته بیشتر به اخلاص برمیگردد و الا خود عبارتها به تنهایی دردی را دوا نمی کنند.

و سپس ادامه داد: اولا باید وضو داشته باشی و ثانیا رو به قبله و آهسته می گویی: الّهُمَ ارزُقنَا تَرکِشَا رِیزا بِدَستِنَا أو پَایِنَا وَ لا جَایَ حَسّاسِنا. برحمتک یا ارحم الراحمین!

رزمنده ساده هم چند ثانیه حیرت زده خیره شد و گفت: اخوی غریب گیر آوردی؟!

دفاع مقدس جبهه رزمنده




:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: طنز , وجعلنا , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 2689
|
امتیاز مطلب : 138
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

بسيج مدرسه عشق   واحد دهلران- افتتاح دفتر بسيج دانشجويي هم زمان با آغاز هفته دفاع مقدساگر بخواهيم مفهوم بسيج و بسيجي را در ادبيات انقلاب اسلامي جستجو كنيم، چاره اي جز بيان مراد حضرت امام (ره) از بسيج و بسيجي نداريم. در انديشه امام(ره) بسيج نهادي است اجتماعي با ابعاد متعدد. در اين نگرش بسيج ديگر صرفاً سازماني نظامي نيست كه فقط در زمان جنگ و براي دفاع در مقابل دشمن شكل گرفته باشد، بلكه نهادي است وسيع و پاسخگوي نيازهاي اساسي  و حياتي جامعه و با اجزاي ديگر نظام، چنان هماهنگي و پيوند دارد كه انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامي متصور نيست. بسيج در صورتي مي تواند نهادي جامع و شامل جهات متعدد و پايدار شناخته شود كه نيازهاي دايمي و باورها و ارزش هاي فرهنگي پديد آورنده آن به روشني تعريف شوند، اين نيازها ممكن است اقتصادي، سياسي، فرهنگي و يا نظامي باشند.
به فرموده امام(ره) « بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پر ثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مي دهد، بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته هاي رفيع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسيج ميقات پا برهنگان معراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت يافتگان آن، نام ونشاني در گمنامي و بي نشاني گرفته اند.»

از ديدگاه امام بسيجي كسي است كه در عمل علاقه خود را به پيشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامي و شأن و حيثيت ملت مسلمان نشان دهد. يعني بسيجي بودن معيار و ملاكي است كه بر اساس آن ميزان تعهد اعضاي آن به اصول و آرمان هاي انقلابي سنجيده مي شود.
                    



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: عكس , بسيج , جالب و زیبا و باحال , 18+ ,
:: بازدید از این مطلب : 1653
|
امتیاز مطلب : 138
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
در قسمت اول نوشتیم که وهابیون در شبهات خود بر این باورند که: «در قرآن و سنت دلیلی برای "خمس بر درآمد" وجود ندارد!». در قسمت پیش «پاسخ نقضی» بر این شبهه را آوردیم. اینک در این مقاله این شبهه را به شکل تفصیلی از دیدگاه قرآن و سنت بررسی می‏نماییم.
 
در اسلام دو نوع انفاق وجود دارد:

 1ـ انفاق مستحب 2ـ انفاق واجب

انفاق مستحب حد و اندازۀ خاصی ندارد بلکه آنچه برای انسان امکان داشته باشد هر چند به اندازۀ یک دانۀ خرما باشد که از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. در این‏باره آیات و روایات فراوانی وجود دارد.

اما انفاق واجب که در قرآن از آن با عنوان زکات و خمس یاد شده است، دارای شرایط خاصی است هر چند در قرآن به آن شرایط اشاره نشده است و به صورت کلی در پرداخت آن توصیه فرموده است ولیکن در روایات به طور مفصل به خصوصیات و شرایط زکات و خمس اشاره شده است. پیش از پرداختن به این بحث ابتدا به تعریف زکات و خمس اشاره می‏کنیم:

     زکات و خمس عبارت است از حق مالی که خداوند بر اموال خاصی واجب کرده است تا مالک آن را پرداخت نماید. البته مصرف هریک از زکات و خمس متفاوت می‏باشد؛ زیرا زکات و صدقه بر بنی هاشم (سادات) حرام می‏باشد. از این‏رو در قبال حرمت زکات بر آنان خداوند خمس را قرار داده است. بدین جهت در روایات فلسفۀ خمس را حرمت صدقه بر بنی هاشم (سادات) یاد کرده است.

     امام صادق علیه السلام می‏فرماید: «خدایی که جز او خدایی نیست، وقتی صدقه را بر ما حرام کرد، حکم خمس را نازل فرمود تا در قبال حرمت صدقه بر ما خمس حلال باشد. (وسایل الشیعه، کتاب الخمس، ج6، ص337)  

قرآن کریم دربارۀ خمس می‏فرماید: «واعلموا أنما غنمتم من شيءفأن لله خمسه و للرسول و لذی القربی و الیتامی و المساکین و ابن السبیل... » (سورۀ انفال، آیۀ41)   

      «بدانید هرگونه غنیمتی به دست آورید، خمس آن برای خدا و برای پیامبر و برای نزدیکان و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه، از بنی هاشم است.»

     در این آیه به صراحت می‏فرماید: آنچه از اموال به صورت غنیمت به دست آوردید، یک پنجم آن را برای خدا و رسول و تزدیکان آن حضرت اختصاص دهید.



:: موضوعات مرتبط: , , , , , , , ,
:: برچسب‌ها: شبهات , وهابیون , خمس ,
:: بازدید از این مطلب : 922
|
امتیاز مطلب : 136
|
تعداد امتیازدهندگان : 42
|
مجموع امتیاز : 42
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
شبهات مطرح شده توسط وهابیون:
1.   
در قرآن و سنت خمس بر درآمد دلیل ندارد!
2.    فقهای شیعه خمس را بر درآمد واجب نمی‏دانند، بلکه مستحب می‏دانند!
3.    به چه دلیل خمس را به فقها باید پرداخت؟!

 

چند پرسش از منکران خمس بر درآمد

پیش از تبیین تحلیل مسألۀ خمس و مطالب مربوط به آن، چند نکتۀ مهم را با عنوان پرسش، از نویسندگان وهابی که بر خمس اشکال وارد کرده‏اند، مطرح می‏کنیم تا زمینۀ بهتری برای پاسخ به اشکالات آنان آماده شود:

 

1. شما می‏گویید در رابطه با خمس بر درآمد در قرآن و سنت دلیلی وجود ندارد. سؤال این است که همین مطلب را دربارۀ زکات بر درآمدها و سود بر سرمایه‏های تجاری و غیر‏تجاری که شما آن را واجب می‏دانید، مطرح می‏کنیم؛ شما به چه دلیل مردم را ملزم می‏کنید که باید زکات سرمایه‏های تجاری را پرداخت کنند؟

در کجای قرآن و سنت آمده است که زکات سرمایه‏های تجاری واجب است؟

در حالی که در روایاتی که خود شما هم آن را پذیرفته‏اید، آمده که رسول خدا صلوات الله علیه و آله عُشر و یک دهم گندم، جو، خرما و کشمش را واجب کرده است، چنانکه ابن قدامه در کتاب المغنی دو روایت ذکر می‏کند.

در روایتی به نقل از ابو موسی و معاذ آمده است که:

«رسول خدا صلوات الله علیه و آله ما را به یمن فرستاد و دستور فرمود که صدقه را جز از چهار چیز اخذ نکنید: گندم، جو، خرما و کشمش.»



:: موضوعات مرتبط: , , , , , , , ,
:: برچسب‌ها: شبهات , وهابیون , خمس ,
:: بازدید از این مطلب : 873
|
امتیاز مطلب : 119
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

بنابر روایات، ظهور حضرت مهدی(ع) در مکه و در کنار کعبه رخ خواهد داد. امام صادق(ع) در این رابطه به مفضل‌بن عمر، فرمودند: «ایشان به تنهایی ظهور می‌کنند و به تنهایی به سوی کعبه رفته، وارد آن می‌شوند و به تنهایی شب را سپری می‌کنند. پاسی از شب که گذشت و چشم‌ها را خواب در ربود، جبرئیل، میکائیل و دیگر ملائکه در حالی که به صف ایستاده‌اند، بر ایشان نازل می‌شوند.

کعبه اوّلین خانه‌ای است که برای مردم و به دستان حضرت آدم(ع) ساخته شد.۱ سال‌ها پس از آن، حضرت ابراهیم(ع) به همراهی فرزندش اسماعیل آن را تجدید بنا نمود. سکونت حضرت اسماعیل و هاجر در منطقة حوالی کعبه و زمزم باعث شد که آرام آرام قبایل عرب به این منطقه روی آورند تا جایی که در آستانة ولادت پیامبر اعظم(ص) کعبه از چنان جایگاهی برخوردار شده بود که ابرهه سپاهی با عظمت را برای انهدام و تخریب این بنا از یمن روانة مکّه نمود و با انتقام قاطع الهی روبه‌رو شد. پیامبر خدا(ص) در کعبه به دنیا آمد و جانشین بر حقّ ایشان در خانة کعبه. پس از گذشت ۱۳ سال از آغاز بعثت در کنار خانة خدا، هر دو به مدینه مهاجرت نمودند و حدود یک دهة بعد در نهایت اقتدار و با سپاهی آکنده از ایمان و قدرت، مؤمنانه به مکّه بازگشتند.



:: موضوعات مرتبط: , , , , ,
:: برچسب‌ها: ظهور حضرت مهدی(ع) , مکه , ,
:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

روایاتی که در مورد حوادث قبل از ظهور و علائم ظهور رسیده بسیار و متنوع است برخی از این روایات جو اجتماعات و بویژه وضع جوامع اسلامی را پیش از ظهور تشریح می کند و برخی دیگر حوادثی را که نزدیک به ظهور واقع می شوند شرح می دهد و برخی هم بروز اموری عجیب را بیان می نماید.

بررسی همه این روایات با پیچیدگیها و رمزهایی که در برخی وجود دارد بعهده کتابهای مفصل است و علاقمندان می توانند به کتابها و متونی که این روایات را نقل کرده اند مراجعه نمایند ما در این مقال چند علامت راکه روشنتر و به درک نزدیکترند ذکر می کنیم:

الف – روایاتی که جو قبل از ظهور را مشخص می سازد.
۱ – شیوع ظلم و جور و فسق و گناه و بی دینی در سراسر جهان و در جوامع اسلامی: در بسیاری از روایات که پیشوایان قیام مبارک امام زمان (علیه السلام) را نویئد داده اند به این که قیام آن گرامی در وقتی است که ظلم و جور جهان را فرا گرفته باشد نیز تصریح فرموده اند و در پاره ای از روایات هم یاد آوری کرده اند که پیش از ظهور امام قائم علیه السلام و بویژه نزدیک به ظهور او حتی در جوامع اسلامی فسق و فجور و انواع گناهان و زشتیها رواج کامل خواهد یافت و از آن جمله به این فجایع اشاره فرموده اند:



:: موضوعات مرتبط: , , , , , , ,
:: برچسب‌ها: آخر الزمان , ظهور و نشانه ها , مقالات , پس از ظهور حضرت مهدی(عج) , پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

                                                               م ح م د است.) از مراجع تقلید هم عده ای مانند آقای روحانی و وحید خراسانی و... نام بردن حضرت را حرام می دانند ولی آقای خویی و سیستانی آن را مکروه می دانند و حرام بودن را محدود به دوران غیبت صغری می دانند.
در کتاب شریف نجم الثاقب 182 نام را برای حضرت نام برده اند و برخی دیگر
از جمله آقای به نیا تا 313 نام و برخی 600 نام را برای آن حضرت عنوان کرده اند.
در
دعای ندبه بیش از50 نام، در قرآن حدود 30 نام و در زیارت آل یاسین و در سایر ادعیه که در مورد وجود مقدس امام عصر صلوات الله علیه است، نام های آن حضرت ذکر شده است.
برای مثال در
زیارت آل یاسین می توان به این اسامی اشاره کرد: ناصر، مقدم، بقیه الله، حجه الله، وعد الله، باب الله و المامول.

همچنین الفاظ و اسامی حضرت در قرآن بکار رفته است مثل سوره اسرا آیه 33:
 

وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا
و کسى را که خدا کشتنش را حرام کرده [و به جانش حرمت نهاده] جز به حق نکشید، و هر کس مظلوم [و به ناحق] کشته شود، براى وارثش تسلّطى بر قاتل [جهت خونخواهى، دیه و عفو] قرار داده ایم، پس وارث مقتول نباید در کشتن زیاده روى کند. زیرا او [با قوانین صحیح و درستى چون دیه و قصاص] مورد حمایت قرار گرفته است.
کلمه «منصور» نام مقدس امام عصر علیه السلام می باشد.


:: موضوعات مرتبط: , , , رهنمودها , معصومین علیهم السلام , علما و بزرگان , ,
:: برچسب‌ها: امام زمان , القاب , ایات مربوطه , حدیث امام رضا , ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 153
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

حجت الاسلام احمد اميد
در بعضي از آيات قرآن كريم سخن از دشمني بعضي زنان و فرزندان به ميان آمده است. در مقاله حاضر، نويسنده كوشيده است ضمن بررسي اين موضوع راهكارهاي برخورد با چنين افرادي را نيز مورد بررسي قرار دهد. اينك با هم مطلب را از نظر مي گذرانيم:
«يا ايها الذين آمنوا قوا انفسكم و اهليكم ناراً و قودها الناس و الحجاره عليها ملائكه غلاظ شداد لايعصون الله ما امرهم و يفعلون مايومرون»(تحريم6)
اي كساني كه ايمان آورده ايد خود و خانواده خويش را از آتشي كه هيزم آن انسان ها و سنگهاست حفظ كنيد؛ آتشي كه فرشتگان خشن و سختگير بر آن گمارده شده كه هرگز فرمان خدا را مخالفت نمي كنند و آنچه فرمان داده شده اند را اجرا مي نمايند.
- و شاركهم في الاموال و الاولاد... ان عبادي ليس لك عليهم سلطان و كفي بربك وكيلا... (اسراء 64 و 65)
(اي شيطان براي گمراه كردن فرزندان آدم) و در اموال و فرزندان آنها شركت كن...(اما بدان) كه نسبت به آنان كه بندگي مرا پيشه خود كرده اند سلطه اي نداري و همين قدر كافي است كه پروردگارت حافظ آنها باشد.



:: موضوعات مرتبط: , , , , رهنمودها , علما و بزرگان , ,
:: برچسب‌ها: راهکارهای قرانی , نحوه برخورد با همسران و فرزندان خطاکار , ,
:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 1325
|
تعداد امتیازدهندگان : 1197
|
مجموع امتیاز : 1197
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

در راستاي مقابله باجنگ نرم رسانه هاي استكبار جهاني و اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت روابط عمومي و تبليغات سپاه عاشورا به توليد مستنداتي از دوران دفاع مقدس اقدام كرد. رضا رضواني مسئول تبليغات سپاه عاشورا اظهار داشت: از آنجايي كه يكي از راهكارهاي مناسب در راستاي مقابله با جنگ نرم رسانه هاي اسكتبار جهاني استفاده از رسانه هاي ديداري و تصويري است از اين رو به قدر وسع خود توانستيم به توليد مستنداتي از دوران پرافتخار و طلايي دفاع مقدس دست بزنيم تا به سهم خود توانسته باشيم تصوير ناب وبكر از حماسه آفريني ها و از جان گذشتگي هاي رزمندگان غيور لشكر عاشورارا ارائه دهيم.



:: موضوعات مرتبط: , , , ,
:: برچسب‌ها: مستند دفاع مقدس , مقابله با جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 129
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


پژمان كريمي
فتنه سال 88، نتيجه همپيماني و همداستاني همه دولتهاي خارجي و همه گروهكهاي ضد «جمهوري اسلامي» بود.
اين همپيماني و همداستاني تنها در طراحي فتنه و آشوب، تامين منابع مالي، تحريك و هدايتگري و حضور ميداني اراذل و اوباش و ارتكاب جنايت خلاصه نمي شد. «همصدايي رسانه اي» بخشي ديگر از همبستگي استراتژيك دشمنان اسلام و ايران و ايراني بود.
در ميان رسانه ها (اگرچه برخي تلويزيون ها در اندازه رسانه نمي گنجند) بي بي سي فارسي دستگاه تبليغاتي رسمي دولت انگليس نقش آفريني تعريف شده و برجسته اي داشت.



:: موضوعات مرتبط: , , , , , ,
:: برچسب‌ها: حامیان بی بی سی , فتنه88 , ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 139
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

آخرين شاهكار اسماعيل رائين

عليرغم ارتباط مستحكم رائين با ساواك، بايد افزود كه انتشار كتاب فراماسونري به دستور ساواك نبود و اين سازمان نه طراح بلكه مجري عمليات فوق بود. دراين حادثه نيز دست پنهان اميراسدالله علم آشكار است.
علاوه بر سند مورخ 1/1/1348 ساواك، كه رائين را داراي «رابطه خوبي با آقاي علم وزير دربار شاهنشاهي ايران» معرفي مي كند، 87 درگزارش هاي رائين به ساواك تبليغات او به سود علم به عنوان يك فرد «ضد ماسون» و «ضد انگليسي» افشا كننده است. رائين درسند زير همان شگرد تبليغي شناخته شده اي را به كار مي برد كه توسط دربار پهلوي و وابستگان مطبوعاتي آن به كار گرفته مي شد و هر حركت مخالف با رژيم را به «انگليسي ها» نسبت مي داد:
از نخست وزيران سابق ايران حفظ مرحوم رزم آرا و مرحوم هژير عضو شبكه فراماسونري نبوده اند، يعني سه نخست وزيري كه شبكه جاسوسي فراماسونري را عضو نشده بودند، رزم آرا، هژير، منصور، كشته شده اند و فقط علم وزير فعلي دربار با اينكه عضو فراماسونري نبوده تاكنون كشته نشده]![ 88



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: ابهام در تاریخ , اسماعیل رائین , ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 143
|
تعداد امتیازدهندگان : 41
|
مجموع امتیاز : 41
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


مرتضي صفارهرندي
كاشاني؛ تجربه اي ديگر در مبارزات اسلامي
چهره سياسي آيت الله كاشاني در ايران، ابتدا در سـال 1299 نمايان مي شود؛ آن گاه كه او پس از محكوميت غيابي به اعدام توسط اشغالگران انگليسي سرزمين عراق، به ايران گريخت؛ ايراني كه در حال تجربه تلخ شكل گيري ديكتاتوري پهلوي بود. شناخت نه چندان كافي كاشاني از اوضاع سرزمين خود به دليل سال ها اشتغال به مسائل عراق ابتدا او را در شمار شخصيت هايي قرار داده بود كه مخالفتي با رضاخان نداشتند. اما اين وضعيت ديري نپاييد. به گفته مرحوم آيت الله پسنديده (برادر امام راحل) زماني كه دستور رضاشاه درباره لزوم كسب اجازه از دولت براي معمم بودن به وي ابلاغ شد، او تصريح كرد:
«من نه اجازه مي گيرم و نه تغيير لباس مي دهم.»90



:: موضوعات مرتبط: , , , , زندگینامه بزرگان , علما , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: ایت الله کاشانی , نهضت ملی , مصدق , صنعت نفت , ,
:: بازدید از این مطلب : 632
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


پنجشنبه 27  آبان 1389- شماره 19792

وزير دفاع جديد فرانسه :جنگ افغانستان دامي براي همه است
سراج الحق : واشنگتن مي خواهد پاكستان را تجزيه كند
يادداشت هاي كاخ سفيد و انقلاب اسلامي ايران -چشم انداز
در سخنراني بعد از نماز عيد قربان هنيه : با قرآن و اسلحه اشغالگران را نابود مي كنيم
تشكيل كميته مشترك در عراق براي انتخاب وزيران و تقسيم وزارتخانه ها
كلينتون از كشتار غيرنظاميان در افغانستان دفاع كرد
آغاز درگيري هاي خونين در گينه به دنبال اعلام نتيجه انتخابات
تظاهرات عليه سپرموشكي ناتو در 2 شهر تركيه
كارشناس سازمان ملل : كاخ سفيد بايد درباره شكنجه زندانيان تحقيق كند!
گفت وگوهاي نظامي حريري با مدودف و پوتين در مسكو
براساس تازه ترين نظرسنجي 64درصد مردم فرانسه به دولت جديد بي اعتمادند
انتقاد شديد فيدل كاسترو از سياست هاي خارجي اوباما




:: موضوعات مرتبط: , , , ,
:: برچسب‌ها: اخبار سیاسی خارجی , ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


از نوشته پاسدار شهيد «ارشد ملكي»
خدايا! فقط بخاطر تو
خدايا! مي داني كه اين راه را فقط به خاطر تو انتخاب كرده ام و بخاطر مسئوليتي كه احساس مي كردم به اين راه قدم گذاشتم. بطور داوطلبانه عازم كربلاي حسيني تو شدم تا مسئوليتي كه در برابر تو و ولايت فقيه داشتم تا آنجا كه در توان دارم ايفا نمايم. راه سعادت بخش حسين(ع) را ادامه دهيد و پيرو ولايت فقيه باشيد.
پاسدار شهيد «ارشد ملكي»، سال 1333 در شهر تبريز بدنيا آمد و سال 1363در منطقه عملياتي جنوب به شهادت رسيد.



:: موضوعات مرتبط: , , زندگینامه بزرگان , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: شهید ارشد ملکی , نوشته شهید , ,
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد، ركورددار عناصر فعال در فتنه 88 و فراري از كشور است.
به گزارش جهان نيوز، طي يك سال گذشته تعداد قابل توجهي از خبرنگاران و اعضاي تحريريه اين روزنامه ضمن اخذ پناهندگي در اروپا و آمريكا به عنوان خبرنگاران راديو فردا مشغول فعاليت هستند. با نگاهي به آمار بازداشتي هاي حوادث پس از انتخابات سال 88 مي توان به اين واقعيت پي برد كه اين روزنامه بيشترين تعداد خبرنگار بازداشتي را در كارنامه خود دارد و هم اكنون در تعداد خبرنگاران پناهنده سياسي نيز حائز رتبه نخست گرديده است.
«ر.ن» سردبير سابق اين روزنامه، «م.ب» دبير سرويس دانشگاه، «م.ي» و «ا.م» خبرنگاران سياسي، «ا.ح» و «ر.ت» خبرنگاران اقتصادي، «و.پ» دبيرتحريريه و... از جمله بازداشتي هاي اين روزنامه هستند كه به خاطر اقدام عليه امنيت ملي و جاسوسي مجرم شناخته شدند و اتهاماتي چون راه اندازي و فعاليت در سايت جمهوريت و انتشار شب نامه عليه نظام- كه در محل ساختمان همين روزنامه صورت مي گرفت- را در پرونده هاي خود دارند.
تا به امروز «م.و» دبير سرويس بين الملل، «آ.ح» دبير سرويس اقتصادي و نهايتا «و.پ» دبير تحريريه اين روزنامه نيز در آمريكا و اروپا پناهنده شده و به جرگه خبرنگاران راديو فردا پيوسته اند و گزارشهاي خبري و تحليل هاي مغرضانه آنان عليه نظام از اين راديو مكررا در حال پخش است.
نكته جالب در خصوص چگونگي رفتار مسئولان دانشگاه مذكور با اينگونه افراد باسابقه و مجرم، پرداخت حقوق ماهيانه يا همان حق السكوت به خانواده هاي آنان در زمان گذراندن محكوميت زندان ايشان بوده كه براساس گزارش هاي رسيده دليل اصلي اين حمايتهاي مادي، ترس مسئولان اين دانشگاه از نارضايتي اينگونه افراد و در نتيجه درز اطلاعات بوسيله آنها بوده است؛ چرا كه در غير اين صورت، افشاي بعضي اطلاعات در خصوص فعاليت هاي سياسي و غيرقانوني مسبوق به سابقه مسئولان و بخش هايي از اين دانشگاه در زمان انتخابات به وسيله اين افراد مي توانست مشكلات عديده اي را براي گردانندگان دانشگاه ايجاد كند.



:: موضوعات مرتبط: , , , , , ,
:: برچسب‌ها: خبر ویژه , دانشگاه ازادہ , عناصر فتنه88 , ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


همكار فراري نشريات زنجيره اي كه در انگلستان اقامت دارد و با شبكه بي بي سي همكاري مي كند، از پرسش هاي فرزندش مبني بر اينكه «مگه ما مسلمان نيستيم، چرا نماز نمي خوانيم و برخي چيزها را مي خوريم؟» ابراز نگراني و كلافگي كرد.
«فرناز-ق» كه چند سالي است به همراه همسرش «سينا-م» به لندن رفته، پيش از فرار از كشور با روزنامه هاي زنجيره اي زن، نشاط، توس، عصر آزادگان، هم ميهن، حيات نو، و ياس نو همكاري داشت و سپس به تيم همكاران سايت ضد انقلابي اورنت پيوست و سرانجام از شبكه بي بي سي سردرآورد.



:: موضوعات مرتبط: , , , , , ,
:: برچسب‌ها: مجری لاابالیbbc , همکار فراری نشریات زنجیره ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

 

نتيجه معكوس سايت صهيونيستي بالاترين از هجمه و اهانت به ارزش هاي اسلامي ملت ايران باعث شد گردانندگان اين سايت اعلام كنند از اين پس از انتشار مطالب اهانت آميز عليه اسلام جلوگيري مي كنند.
«بالاترين» به ويژه پس از آشوب هاي سال گذشته و به خيال پيروزي جريان ضد دين، هتاكي به ارزش هاي اسلامي را شدت بخشيده بود اما علني شدن شكست جريان آشوب طلب ضد دين و ريزش گسترده كاربران اين سايت ضدانقلابي باعث شد تا گردانندگان اين سايت مجدداً نفاق پيشه كنند و اعلام نمايند كه بعد از اين از اهانت هاي علني به اسلام ممانعت مي كنند.
مهدي يحيي نژاد يكي از گردانندگان اين سايت صهيونيستي در گفت وگو با دويچه وله اظهار داشت: بخشي از جامعه ايران آدم هاي مذهبي هستند. لينك هاي توهين آميز كم كم باعث شده بود ما اين آدم ها را از دست بدهيم. ما صرفاً تغييرات كوچكي خواهيم داد و لينك هايي را كه مستقيماً توهين آميز، و تمسخرآميز هستند به صفحه اول راه نمي دهيم اما قرار نيست لينك هاي ضدمذهب فيلتر شود.
وي اضافه كرد: در چند ماه گذشته اين لينك ها بيشتر و بيشتر شدند و اين باعث شد خيلي از كاربران مذهبي بالاترين كم كم بروند. آنها گفتند اصلاً اين فضا براي ما قابل تحمل نيست. هر كسي مي رفت، مي گفتيم در فكر هستيم كه چه كار مي توانيم بكنيم.
يادآور مي شود در اوج آشوب هاي خياباني، سايت صهيونيستي مذكور با انتشار انواع دروغ ها و تحريك عناصر ساده دل تلاش داشت به اغتشاش دامن بزند و برخي از شعارهاي ضدانقلابي نظير نه غزه نه لبنان و جمهوري ايراني (با حذف اسلامي) از سوي شبكه هايي نظير بالاترين به عناصر ميداني القا شد. اما با مرور زمان شبكه هاي اينترنتي وابسته به آمريكا و رژيم صهيونيستي، موضوعيت و اثرگذاري خود را از دست دادند و خود تبديل به مصيبتي براي طراحان آشوب و سامان دهندگان فتنه شدند. ضمن اينكه فرصت خوبي براي شناسايي شبكه آشوب فراهم كردند.
 



:: موضوعات مرتبط: , , , , , ,
:: برچسب‌ها: خبر ویژه , سایت بالاترین , ریزش کاربران , ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


گفت: يكي از مسئولان اداره مهاجرت آمريكا به سازمان اطلاعاتي اين كشور(سيا) درباره بي در و پيكر بودن اعطاي پناهندگي به ايرانيان فراري شديداً اعتراض كرده است.
گفتم: اين حيوونكي ها كه در جريان فتنه 88 براي منافع آمريكا و اسرائيل دست به همه نوع وطن فروشي و كاسه ليسي زده بودند، حالا چرا وقتي به وطن اصلي خودشان برگشته اند، تحويلشان نمي گيرند؟!
گفت: اداره مهاجرت اعتراض كرده است كه بسياري از ايرانيان فراري، افرادي بي خاصيت و بي سوادند و بعد از چند دفعه تبليغ عليه جمهوري اسلامي ديگر به درد هيچ كاري نمي خورند.
گفتم: چطور وقتي كه اين حيوونكي ها براي آمريكا تن به هر بدبختي و ذلتي مي دادند، «هلو» بودند، اما حالا «لولو» شده اند؟!
گفت: اداره مهاجرت مي گويد، بسياري از فراري ها، درباره خودشان اطلاعات غلط مي دهند، و آن چيزي نيستند كه معرفي مي كنند.
گفتم: چوپان دروغگو رفته بود خواستگاري، ازش پرسيدند شغلت چيه؟ گفت؛ متخصص كامپيوترم.پرسيدند، نرم افزار يا سخت افزار؟ گفت؛ پشم افزار!



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: گفت و شنود , طنز سیاسی , پناهندگان بی خاصیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

موضوع مدیریت بحران در حوزه های مختلف مطرح است. سازمان ها به عنوان یکی از اجزای اصلی جامعه امروزی نیز از این امر مستثنی نیستند. مقاله حاضر به بررسی انواع بحران در حوزه سازمان می پردازد. مدیران پیشرو تلاش می کنند تا با استفاده از یافته های مدیریت بحران سازمانی و تلفیق آن با دستاوردهای مدیریت استراتژیک و مدیریت سیستم های کنترل، از امواج خطرناک پیش بینی نشده، اجتناب کنند. مقاله در ابتدا تعریف بحران سازمانی را مطرح می‌سازد، سپس با بیان انواع طبقه بندی بحرانها، تعریف مدیریت بحران و ضرورت آن، بحث را به طرف مدل های مدیریت بحران و نهایتا یک چارچوب استراتژیک برای آن سوق می دهد و نتیجه گیری می‌کند.

 

عنوان مقاله: مدیریت بحران سازمانیمولف/مترجم: حمیدرضا رضوانیموضوع: مدیریت بحرانسال انتشار(میلادی): 2005وضعیت: تمام متنتنظیم: پایگاه مقالات مدیریت    



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: مقاله: مدیریت بحران سازمانی , حمیدرضا رضوانی ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

مقدمه: باور عمومى فقیهان مسلمان بر این بوده و هست که احکامِ شرعىِ بیان شده از سوى اسلام احکامى ثابت و غیر متغیرند که اختصاص به موقعیتى خاص ندارند. یعنى از جهان‏شمولى کامل برخوردارند. در حاشیه این باور،نکته‏اى از نظر آنان مخفى نمانده و آن وجود برخى احکام متغیر و موقعیتى در شریعت است،که در دوره‏اى خاص اعتبار داشته و با گذشت زمان و تغییر شرایط از درجه‏ى اعتبار ساقط شده است. در دوران معاصر با طرح مسئله ثابت و متغیر از سوى استاد مطهرى و»منطقة الفراغ در تشریع« از سوى شهید سید محمدباقر صدر و به ویژه »نقش زمان و مکان در اجتهاد«از سوى امام خمینى، فصل تازه‏اى در این بحث آغاز و توجه نوینى به جهان شمولى، یا موقعیتى بودن احکام و عناصر دینى پیدا شده است. طرح دقیق این مسئله بر تفسیر روشنى از مفهوم »دین«و تفکیک کاربردهاى مختلف آن، از یک سو و جایگاه عناصر جهان‏شمول و موقعیتى در دین، و نحوه‏ى ترابط و تأثیر و تأثر آنها در هم، از سوى دیگر، متوقف مى‏باشد.



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: اندیشه‏ى مدوّن , آیت الله دکتر هادوی تهرانی , دین چیست , دین نفس‏الامرى؟ , دین مُرسَل , کشف عناصر دینى , ,
:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

                                                         

چرا می گوییم امام خامنه ای؟


 

 به کار بردن لفظ امام در فرهنگ حکومت اسلامی در زمان غیبت امام معصوم برای شخص ولی فقیه ناشی از همان نقش ائمه معصومین علیهم السلام در اداره و رهبری جامعه اسلامی زمان حضور خود حضرات در بین مردم است. اگر خداوند در تمام زمان ها زمین را خالی از حجت خود بر مردم نگذاشته است، و این حجج پروردگار هم از هدایت تکوینی تا  هدایت امور جاریه حکومت اسلامی را بر عهده داشته اند، امروز هم قطعا هدایت تکوینی تمام کائنات توسط حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه مقدر می گردد، منتها بنا به همان فلسفه غیبت و معرفی فردی به نام ولی فقیه که در روایات متعددی از خود حضرات معصومین مشخصات ولی فقیه تبیین شده است، ایشان هم دقیقا جانشین امام معصوم در امور اداره جامعه اسلامی می باشند و بدون اذن ولی فقیه هیچ کدام از ارکان حکومت اسلامی هم مشروعیت نخواهند داشت.


 


لذا مناسب به نظر می رسد به دلیل تاکید خود حضرات آل الله به رجوع شیعیان به فرد آگاه به دین و زمان (ولی فقیه) در زمان غیبت امام زمان و انجام برخی مسئولیت های الهی ایشان توسط ولی فقیه، از باب همین رهبری و اداره جامعه اسلامی لفظ امام را برای شخص ولی فقیه هم به کار ببریم تا همیشه یادمان باشد ایشان توصیه شده همان ائمه اطهار علیم السلام هستند. البته این لفظ تنها به همین منظور است و تعصب خاصی نسبت به لفظ امام وجود ندارد.
و من الله التوفیق



 



 



 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: چرا میگوئیم امام خامنه ای؟ , ولی فقیه در زمان غیبت امام معصوم , ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 143
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

بیانات حضرت امام خامنه اي در دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان قم‌ در تاریخ 02/08/1389         معناى بسیج، توأم کردن ایمان و عمل است؛ عمل مجاهدانه، نه صرفاً عمل شخصى. از نظر اسلام، ایمان مجرد از عمل، یک حداقل است. ایمان کامل و ایمان حقیقى آن ایمانى است که با جهاد در میدان عمل همراه باشد. «و الّذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبیل اللَّه و الّذین آووا و نصروا اولئک هم المؤمنون حقّا»؛(3) مؤمن حقیقى آن کسى است که ایمان را با جهاد و هجرت و نصرت همراه میکند. تشخص بسیجى به این است. این فکر غلط و انحرافى که ما ایمان را منهاى عمل و منهاى جهاد، براى تقرب الى اللَّه کافى بدانیم، این آیه و آیات زیادى آن را رد میکنند. بسیج، قائم به همین است که ایمان همراه با عمل، آن هم عمل مجاهدانه باشد. پس جهاد عرصه‌هاى مختلفى دارد که عرض شد.



:: موضوعات مرتبط: , , , ,
:: برچسب‌ها: رهنمودهاي امام خامنه اي درمورد بيسج ,
:: بازدید از این مطلب : 785
|
امتیاز مطلب : 112
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
تو دانی کیست آن اسطوره عشق ؟                   که بُد مست می پیمانه عشق ؟
همان دیر آشنای وادی مهر                           دلیر نینوا ،مهرانه عشق
به دستش دشنه نابودی دیو                           بزد با  خنجر جانانه عشق
کنار رود القم بود ، اما                                 خود و عباس و اکبر تشنه عشق
به پیشش خَم بُوَد سرو شجاعت                       به دور شمع دین پروانه عشق
تمام هستی اش آورد میدان                            زن و فرزند و اهل خانه عشق
 
شناسی آن غریق بحر ایمان؟                           عطش نا ک یَم و دریاچه عشق
تو دانی آن شجاع راست قامت                          به شهر عاشقان دروازه عشق
به دشت ماریه آورد همت                              بزد خَرگاه غیرت ، خیمه عشق
مجزا کرد مرز کفر و ایمان                            چه خوش ترسیم کردی نقشه عشق
به راه یار هرچیزی فدا کرد                            جوان و نوجوان و بچه عشق
زحج آمد بسوی دشت خونین                          نمود آنجا طواف کعبه عشق
 
نبردش درس ایثار و شجاعت                         بما آموخت علم مکتب عشق
بدستش رایت خونین توحید                            همین خون شد مراد و مطلب عشق
به یاران داد سرمشق رشادت                         همه نوشیدن از آن مَشرب عشق
تنش آماج تیر جهل و نفرت                           عَدو زد نیزه بر خونین لب عشق
وجودش ذوب در معنای عزّت                           همی می سوخت او اندر تب عشق
حسین است آن شهید وادی عشق                    بِزَد جاوید جامی بر لب عشق


:: موضوعات مرتبط: , , , ,
:: برچسب‌ها: اسطوره عشق , حضرت عباس , امام حسین , ,
:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 116
|
تعداد امتیازدهندگان : 37
|
مجموع امتیاز : 37
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
آسيب‌شناسي در حوزه‌ي نشر ادبيات دفاع مقدس؛
شاعري که جنگ را عاشقانه مي‌سُراید
ادبيات جنگ يك ژانر ادبي است. يكي از گونه‌ها و يا موقعيت‌هاي ادبي، موقعيت جنگي است؛ كه در واقع مي‌شود همان ادبيات جنگ
"رضا كاظمي شاعر است" و شايد اين جمله، خلاصه‌ي همه‌ي آن‌چيزهايي باشد كه مي‌شود در مورد او و مخلوقاتش كه همان شعرهايش هستند گفت! چند سال قبل كه در مقابل كتاب فروشي نشر شاهد ايستاده بودم و كتاب‌هاي شعر را برانداز مي‌كردم، عنوان كتاب‌هايي كه در باب شعر دفاع مقدس بودند و به ظاهر هيچ ارتباطي با آن نداشتند، مشتاق و خريدارم كرد... "مي‌رويم گل انار بچينيم، نمي‌آيي!؟" و "پابرهنه تا ماه" را آن‌روز خريدم و با شعرهايي آشنا شدم كه با هر بار خواندن‌شان يقين كردم كه شاعرش بايد عجيب شاعر باشد!
به ندرت در شعرهاي رضا كاظمي مي‌توان از گلوله و توپ و تانك ردي پيدا كرد اما تا دل تنگ روزهاي پرخيال آن هشت سال مقدس بخواهد، اين شعرها مي‌توانند دست همان دل تنگت را بگيرند و تو را هم‌راه لحظه‌هاي آسماني مرداني بكنند كه از جنس "ماه"‌اند و بوي "بابونه" مي‌دهند!
گر چه قصد ما بر اين مجال نقد و يا گفتن از شعرهاي او نيست كه يقيناً بهترين نقد در مورد كتاب‌ها و آثار او، دعوت به خواندن كتاب‌هايش است.
... و اما وقتي با او تماس مي‌گيريم و مي‌خواهيم كه با ما هم‌صحبت شود با گرمي مي‌پذيرد و البته كه گفت‌و گوي‌مان با انتقادهاي او از نحوه‌ي عمل‌كرد مسئولين حوزه‌ي نشر ادبيات دفاع مقدس هم‌راه مي‌شود و به‌تبع مي‌رسيم به آسيب‌شناسي در اين حوزه‌ي كمي تا قسمتي مهجور مانده!
 
ليلا سادات باقري


:: موضوعات مرتبط: , , , ,
:: برچسب‌ها: اسیب شناسی ادبیات و شعر دفاع مقدس ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 126
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
                                                      
رهبر عاليقدر حضرت آيت الله سيد على خامنه اى فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در روز 24 تيرماه 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. ايشان دومين پسر خانواده هستند. زندگى سيد جواد خامنه اى مانند بيشتر روحانيون و مدرسّان علوم دينى، بسيار ساده بود. همسر و فرزندانش نيز معناى عميق قناعت و ساده زيستى را از او ياد گرفته بودند و با آن خو داشتند.
رهبر بزرگوار در ضمن بيان نخستين خاطره هاى زندگى خود از وضع و حال زندگى خانواده شان چنين مى گويند:
«پدرم روحانى معروفى بود، امّا خيلى پارسا و گوشه گير... زندگى ما به سختى مى گذشت. من يادم هست شب هايى اتفاق مى افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت براى ما شام تهيّه مى کرد و... آن شام هم نان و کشمش بود
امّا خانه اى را که خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى کنند:
«منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم
رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صميمي، اينگونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» ثبت نام کردند و اين دو دوران تحصيل ابتدايى را در آن مدرسه گذراندند.


:: موضوعات مرتبط: , , , , , , , زندگینامه بزرگان , علما , ,
:: برچسب‌ها: زندگینامه , امام خامنه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 763
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

اشاره

شاید برای بسیاری از «جوانهای دیروز» و برخی از «جوانهای امروز» پرسش هایی از این دست مطرح باشد که: آیا جوانان دیروز و جوانان امروز تفاوتی با هم دارند؟ تفاوت جوان دیروز و جوان امروز چیست؟ آیا تفاوت فقط در نوع پوشش و آرایش است یا تفاوتهای دیگری هم میان جوان دیروز و جوان امروز وجود دارد؟ آیا اعتقادات، ارزشها و آرمانهای جوان دیروز و امروز تفاوت کرده است؟ چگونه می توان فاصله میان جوانان دیروز و امروز را کمتر و آنان را به هم نزدیکتر کرد؟ و ...

وجود این پرسشها باعث شد که ما دست به کار شویم و با ارسال نامه هایی به اهل قلم، هنرمندان، اهالی مطبوعات و ... از آنها بخواهیم که نظرشان را در مورد این پرسش ها برای ما و شما بنویسند .

آنچه در پی می آید پاسخ دو تن از نویسندگان و روزنامه نگاران خوب کشورمان است که صمیمانه از آنها سپاسگزاریم .



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت جوان امروز و جوان دیروز ,
:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 116
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : 27 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

             نام عملیات    |    رمز  |   محور     |     تاریخ                           
--------------------------------------------------------------------------------

1 - بدر |يا فاطمة الزهرا شرق دجله |1363/12/19

--------------------------------------------------------------------------------

2 - بيت المقدس 1| يا على بن ابيطالب |غرب كارون |1361/2/10

--------------------------------------------------------------------------------

3 - بيت المقدس 2| يا زهرا شمال |سليمانيه |1366/10/25

--------------------------------------------------------------------------------

4 - بيت المقدس 3| يا موسى بن جعفر |سليمانيه |1366/12/24

--------------------------------------------------------------------------------

5 - بيت المقدس 4| يا ابا عبدالله| دربند يخان|1367/1/6



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: عملیاتهای جنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 126
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

 تقویم تاریخ دفاع مقدس (عزل بنی صدر، سرآغاز یک تحول)

 به کوشش: سعید پورداراب
خرید

تاریخ انتشار: شهریور 1387


نمای روی جلد

تعداد صفحات: 626

شابک: 2-298-419-964-978

نوبت چاپ: اول، تابستان 1387

قیمت: 51,000 ریال

شمارگان: 2000

 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: تقویم جنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 129
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

 

Image

او وارث سجایای آباء و اجدادی بـود كه نسل در نسل در كار هـدایـت مردم وكسب مـعارف الهی كـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـی مرحوم آیه الـله سید مصطفی مـوسـوی از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه العظمـی میرزای شیـرازی (رض)، پـس از آنكه سالیانـی چنـد در نجف اشـرف علـوم و معارف اسلامـی را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمیـن ملجاء مردم و هادی آنان در امـور دینـی بـود. در حـالیكه بیـش از 5 مـاه ولادت روح الـلـه نمی گذشت، طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حكومت وقت ندای حق طلبـی پـدر را كه در برابر زورگـوئیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود، با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمیـن به اراك وی را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـرای اجرای حكـم الهی قصاص به .تهران (دار الحكـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجرای عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید.
بدیـن ترتیب امام خـمیـنی از اوان كـودكی با رنج یـتیـمی آشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وی دوران كـودكـی و نـوجـوانی را تحت سرپرستی مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) كه خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـاری ( صاحب زبـده التصانیف ) بوده است. همچنیـن نزد عمه مـكـرمه اش ( صاحبـه خانم ) كه بانـویی شجاع و حقجـو بـود سپری كرد اما در سـن 15 سالگی از نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید.



:: موضوعات مرتبط: , , , زندگینامه بزرگان , علما , ,
:: برچسب‌ها: زندگینامه , امام خمینی ,
:: بازدید از این مطلب : 814
|
امتیاز مطلب : 127
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

عالیجناب سایه

هر حادثه و واقعه تاریخی – سیاسی بازیگر یا بازیگرانی دارد که یکی از لوازم فهم حادثه شناخت بازیگران و چیستی نقش آنهاست اما مهم تر از شناخت بازیگران عیان شناخت بازیگران پشت پرده یا بازیگردانان ماجراها و وقایع است. این بازیگردانان و افکار و اندیشه های آنهاست که به مثابه نخ تسبیح برای حوادثی ست که گویا هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و این بررسی نقش اینگونه افراد است سلسله حوادث و وقایع گوناگون را معنا دار می نماید. هرچند شاید عده این بازیگردانان نسبت به مهره های شطرنج صفحه سیاست اندک باشد اما آنچه این بررسی ها را دشوار می نماید ناقص و پراکنده بودن اطلاعات در مورد چگونگی ایفای نقش اینگونه افراد در حوادث گوناگون است. و تنها با کنار هم چیدن قطعات جدا افتاده نقش این بازیگردانان در حوادث مختلف است که شاید بتوان پازل ایفای نقش آنها را تکمیل کرد.

 



 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: خووینی ها , عالیجناب سایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 866
|
امتیاز مطلب : 112
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

در راستای مبارزات تاریخی ملت ایران علیه جریان‏های هویت‏شکن ضد دینی، استبداد داخلی و قدرت‏های مداخله‏گر خارجی، جنبش شیعی و ایدئولوژیک فداییان اسلام دارای جایگاه ویژه واهمیت فوق العاده‏ای است. جمعیت فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی در طول بیش از 10 سال فعالیت سیاسی و انقلابی خود علیه رژیم شاه و دولت‏های وابسته به آن، حامل دستاوردهای برجسته‏ای از جمله، ملی شدن صنعت نفت در ایران شدند. هر گاه مبارزات نفت در فرایند خود دچار انسداد می‏شد، اقدامات به موقع فداییان معادلات را به هم می‏ریخت؛ چنان‏که سرانجام منجر به ملی شدن صنعت نفت در نهم اسفند ماه 1329 شد. فداییان اسلام با طرح اندیشه‏ی حکومت اسلامی بر دیگر رویکردهای فرهنگ سیاسی تشیع که به فراخور شرایط سیاسی - اجتماعی جامعه اتخاذ می‏شد، مرحله‏ی نوینی را گشودند. در میان چالشگران رژیم پهلوی، فداییان اسلام به لحاظ برخورداری از توانمندی، شجاعت، شهامت، بی‏اعتنایی به دنیا و مظاهر دنیوی و شیفتگی بسیار به عنصر آرمانی و ایده‏آل شهادت‏طلبی، موجب ماندگاری فرهنگ خاصی در میان جوانان مسلمان شدند و سال‏ها پس از خود الهام‏بخش اقدامات انقلابی شدند. جمعیت فداییان اسلام نه تنها کارآمدی، بلکه مشروعیت سیستم سیاسی عصر خود را به چالش طلبیدند و ضمن پرهیز از هرگونه رویه‏ی سازشکارانه و تقابل با هر رویکرد محافظه کارانه، تعامل را صرفاً در هماهنگی با روش رادیکال خویش جست‏وجو می‏کردند. با آغاز نهضت سرنوشت‏ساز امام‏خمینی در دهه‏ی 1340، بقایای فداییان اسلام که با شکل تکامل یافته و مترقیانه‏تری از مبارزه روبه‏رو شدند، مشتاقانه به نهضت امام خمینی پیوستند. نظریه‏ی ولایت فقیه که منبع قدرت خویش را از جایگاه رفیع مرجعیت کسب می‏کرد، در ساماندهی هیئت‏های مؤتلفه‏ی اسلامی و بازماندگان فداییان اسلام، نقش مهمی ایفا کرد. مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای اهداف خویش، اقدام به چاپ مجموعه‏تصاویری از سیر مبارزاتی فداییان اسلام نموده است. تصاویر موجود با حفظ محوریت جمعیت فداییان اسلام مشتمل بر مراحل شکل‏گیری، مبارزات، محاکمات و شهادت اعضای برجسته‏ی آن جمعیت است که امیدواریم مورد استفاده‏ی جامعه‏ی علمی و دوستداران تاریخ معاصر ایران قرار گیرد.



:: موضوعات مرتبط: , , , , ,
:: برچسب‌ها: فدائیان اسلام ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 125
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

شهيد سيدمجتبي نواب صفوي در سال 1303ش در خاني‏آباد تهران به دنيا آمد و پس از اتمام دروس ابتدايي، به آبادان سفر کرد. سيد مجتبي سپس براي ادامه تحصيل به نجف اشرف مهاجرت نمود و در آن‏جا از محضر مدرسين حوزه علميه نجف اشرف بهره‏مند گرديد. وي پس از چهار سال اقامت در نجف به دستور آيت‏اللَّه سيدابوالحسن اصفهاني جهت مبارزه با کجروي‏هاي کسروي به ايران آمد و با تشکيل "جمعيت فداييان اسلام" به مبارزه با بدخواهان و بدانديشان پرداخت. ترور وابستگان استعماري مانند احمد کسروي، عبدالحسين هژير، علي رزم‏آرا و حسين علاء از جمله فعاليت‏هاي سياسي اين جمعيت مي‏باشد. شهيد نواب صفوي همچنين با حکومت دکتر مصدق به خاطر عدم عمل به احکام اسلامي به مخالفت برخاست و به همين جهت در ايام نخست وزيري مصدّق، دستگير و به زندان افتاد و تا سقوط حکومت مصدق در زندان بود. سرانجام اين مجاهد خستگي‏ناپذير به همراه سه تن از همرزمانش به نام‏هاي خليل طهماسبي، مظفر علي ذوالقدر و سيدمحمد واحدي در بيدادگاه رژيم پهلوي محکوم و در صبحگاه 27 دي 1334 شمسي تيرباران شده و به خيل شهدا پيوستند. بدين ترتيب پرونده ده سال فعاليت سياسي و اجتماعي جمعيت فداييان اسلام بسته شد و جنايت ديگري در پرونده سياه خاندان پهلوي ثبت گرديد.



:: موضوعات مرتبط: , , , , زندگینامه بزرگان , علما , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: نواب صفوی , فدائیان اسلام , ,
:: بازدید از این مطلب : 869
|
امتیاز مطلب : 120
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()