نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت
شبهات مطرح شده توسط وهابیون:
1.   
در قرآن و سنت خمس بر درآمد دلیل ندارد!
2.    فقهای شیعه خمس را بر درآمد واجب نمی‏دانند، بلکه مستحب می‏دانند!
3.    به چه دلیل خمس را به فقها باید پرداخت؟!

 

چند پرسش از منکران خمس بر درآمد

پیش از تبیین تحلیل مسألۀ خمس و مطالب مربوط به آن، چند نکتۀ مهم را با عنوان پرسش، از نویسندگان وهابی که بر خمس اشکال وارد کرده‏اند، مطرح می‏کنیم تا زمینۀ بهتری برای پاسخ به اشکالات آنان آماده شود:

 

1. شما می‏گویید در رابطه با خمس بر درآمد در قرآن و سنت دلیلی وجود ندارد. سؤال این است که همین مطلب را دربارۀ زکات بر درآمدها و سود بر سرمایه‏های تجاری و غیر‏تجاری که شما آن را واجب می‏دانید، مطرح می‏کنیم؛ شما به چه دلیل مردم را ملزم می‏کنید که باید زکات سرمایه‏های تجاری را پرداخت کنند؟

در کجای قرآن و سنت آمده است که زکات سرمایه‏های تجاری واجب است؟

در حالی که در روایاتی که خود شما هم آن را پذیرفته‏اید، آمده که رسول خدا صلوات الله علیه و آله عُشر و یک دهم گندم، جو، خرما و کشمش را واجب کرده است، چنانکه ابن قدامه در کتاب المغنی دو روایت ذکر می‏کند.

در روایتی به نقل از ابو موسی و معاذ آمده است که:

«رسول خدا صلوات الله علیه و آله ما را به یمن فرستاد و دستور فرمود که صدقه را جز از چهار چیز اخذ نکنید: گندم، جو، خرما و کشمش.»



:: موضوعات مرتبط: , , , , , , , ,
:: برچسب‌ها: شبهات , وهابیون , خمس ,
:: بازدید از این مطلب : 880
|
امتیاز مطلب : 119
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

بنابر روایات، ظهور حضرت مهدی(ع) در مکه و در کنار کعبه رخ خواهد داد. امام صادق(ع) در این رابطه به مفضل‌بن عمر، فرمودند: «ایشان به تنهایی ظهور می‌کنند و به تنهایی به سوی کعبه رفته، وارد آن می‌شوند و به تنهایی شب را سپری می‌کنند. پاسی از شب که گذشت و چشم‌ها را خواب در ربود، جبرئیل، میکائیل و دیگر ملائکه در حالی که به صف ایستاده‌اند، بر ایشان نازل می‌شوند.

کعبه اوّلین خانه‌ای است که برای مردم و به دستان حضرت آدم(ع) ساخته شد.۱ سال‌ها پس از آن، حضرت ابراهیم(ع) به همراهی فرزندش اسماعیل آن را تجدید بنا نمود. سکونت حضرت اسماعیل و هاجر در منطقة حوالی کعبه و زمزم باعث شد که آرام آرام قبایل عرب به این منطقه روی آورند تا جایی که در آستانة ولادت پیامبر اعظم(ص) کعبه از چنان جایگاهی برخوردار شده بود که ابرهه سپاهی با عظمت را برای انهدام و تخریب این بنا از یمن روانة مکّه نمود و با انتقام قاطع الهی روبه‌رو شد. پیامبر خدا(ص) در کعبه به دنیا آمد و جانشین بر حقّ ایشان در خانة کعبه. پس از گذشت ۱۳ سال از آغاز بعثت در کنار خانة خدا، هر دو به مدینه مهاجرت نمودند و حدود یک دهة بعد در نهایت اقتدار و با سپاهی آکنده از ایمان و قدرت، مؤمنانه به مکّه بازگشتند.



:: موضوعات مرتبط: , , , , ,
:: برچسب‌ها: ظهور حضرت مهدی(ع) , مکه , ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

روایاتی که در مورد حوادث قبل از ظهور و علائم ظهور رسیده بسیار و متنوع است برخی از این روایات جو اجتماعات و بویژه وضع جوامع اسلامی را پیش از ظهور تشریح می کند و برخی دیگر حوادثی را که نزدیک به ظهور واقع می شوند شرح می دهد و برخی هم بروز اموری عجیب را بیان می نماید.

بررسی همه این روایات با پیچیدگیها و رمزهایی که در برخی وجود دارد بعهده کتابهای مفصل است و علاقمندان می توانند به کتابها و متونی که این روایات را نقل کرده اند مراجعه نمایند ما در این مقال چند علامت راکه روشنتر و به درک نزدیکترند ذکر می کنیم:

الف – روایاتی که جو قبل از ظهور را مشخص می سازد.
۱ – شیوع ظلم و جور و فسق و گناه و بی دینی در سراسر جهان و در جوامع اسلامی: در بسیاری از روایات که پیشوایان قیام مبارک امام زمان (علیه السلام) را نویئد داده اند به این که قیام آن گرامی در وقتی است که ظلم و جور جهان را فرا گرفته باشد نیز تصریح فرموده اند و در پاره ای از روایات هم یاد آوری کرده اند که پیش از ظهور امام قائم علیه السلام و بویژه نزدیک به ظهور او حتی در جوامع اسلامی فسق و فجور و انواع گناهان و زشتیها رواج کامل خواهد یافت و از آن جمله به این فجایع اشاره فرموده اند:



:: موضوعات مرتبط: , , , , , , ,
:: برچسب‌ها: آخر الزمان , ظهور و نشانه ها , مقالات , پس از ظهور حضرت مهدی(عج) , پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

                                                               م ح م د است.) از مراجع تقلید هم عده ای مانند آقای روحانی و وحید خراسانی و... نام بردن حضرت را حرام می دانند ولی آقای خویی و سیستانی آن را مکروه می دانند و حرام بودن را محدود به دوران غیبت صغری می دانند.
در کتاب شریف نجم الثاقب 182 نام را برای حضرت نام برده اند و برخی دیگر
از جمله آقای به نیا تا 313 نام و برخی 600 نام را برای آن حضرت عنوان کرده اند.
در
دعای ندبه بیش از50 نام، در قرآن حدود 30 نام و در زیارت آل یاسین و در سایر ادعیه که در مورد وجود مقدس امام عصر صلوات الله علیه است، نام های آن حضرت ذکر شده است.
برای مثال در
زیارت آل یاسین می توان به این اسامی اشاره کرد: ناصر، مقدم، بقیه الله، حجه الله، وعد الله، باب الله و المامول.

همچنین الفاظ و اسامی حضرت در قرآن بکار رفته است مثل سوره اسرا آیه 33:
 

وَلاَ تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاَّ بِالحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا
و کسى را که خدا کشتنش را حرام کرده [و به جانش حرمت نهاده] جز به حق نکشید، و هر کس مظلوم [و به ناحق] کشته شود، براى وارثش تسلّطى بر قاتل [جهت خونخواهى، دیه و عفو] قرار داده ایم، پس وارث مقتول نباید در کشتن زیاده روى کند. زیرا او [با قوانین صحیح و درستى چون دیه و قصاص] مورد حمایت قرار گرفته است.
کلمه «منصور» نام مقدس امام عصر علیه السلام می باشد.


:: موضوعات مرتبط: , , , رهنمودها , معصومین علیهم السلام , علما و بزرگان , ,
:: برچسب‌ها: امام زمان , القاب , ایات مربوطه , حدیث امام رضا , ,
:: بازدید از این مطلب : 613
|
امتیاز مطلب : 153
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

حجت الاسلام احمد اميد
در بعضي از آيات قرآن كريم سخن از دشمني بعضي زنان و فرزندان به ميان آمده است. در مقاله حاضر، نويسنده كوشيده است ضمن بررسي اين موضوع راهكارهاي برخورد با چنين افرادي را نيز مورد بررسي قرار دهد. اينك با هم مطلب را از نظر مي گذرانيم:
«يا ايها الذين آمنوا قوا انفسكم و اهليكم ناراً و قودها الناس و الحجاره عليها ملائكه غلاظ شداد لايعصون الله ما امرهم و يفعلون مايومرون»(تحريم6)
اي كساني كه ايمان آورده ايد خود و خانواده خويش را از آتشي كه هيزم آن انسان ها و سنگهاست حفظ كنيد؛ آتشي كه فرشتگان خشن و سختگير بر آن گمارده شده كه هرگز فرمان خدا را مخالفت نمي كنند و آنچه فرمان داده شده اند را اجرا مي نمايند.
- و شاركهم في الاموال و الاولاد... ان عبادي ليس لك عليهم سلطان و كفي بربك وكيلا... (اسراء 64 و 65)
(اي شيطان براي گمراه كردن فرزندان آدم) و در اموال و فرزندان آنها شركت كن...(اما بدان) كه نسبت به آنان كه بندگي مرا پيشه خود كرده اند سلطه اي نداري و همين قدر كافي است كه پروردگارت حافظ آنها باشد.



:: موضوعات مرتبط: , , , , رهنمودها , علما و بزرگان , ,
:: برچسب‌ها: راهکارهای قرانی , نحوه برخورد با همسران و فرزندان خطاکار , ,
:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 1325
|
تعداد امتیازدهندگان : 1197
|
مجموع امتیاز : 1197
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

در راستاي مقابله باجنگ نرم رسانه هاي استكبار جهاني و اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت روابط عمومي و تبليغات سپاه عاشورا به توليد مستنداتي از دوران دفاع مقدس اقدام كرد. رضا رضواني مسئول تبليغات سپاه عاشورا اظهار داشت: از آنجايي كه يكي از راهكارهاي مناسب در راستاي مقابله با جنگ نرم رسانه هاي اسكتبار جهاني استفاده از رسانه هاي ديداري و تصويري است از اين رو به قدر وسع خود توانستيم به توليد مستنداتي از دوران پرافتخار و طلايي دفاع مقدس دست بزنيم تا به سهم خود توانسته باشيم تصوير ناب وبكر از حماسه آفريني ها و از جان گذشتگي هاي رزمندگان غيور لشكر عاشورارا ارائه دهيم.



:: موضوعات مرتبط: , , , ,
:: برچسب‌ها: مستند دفاع مقدس , مقابله با جنگ نرم , ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 129
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


پژمان كريمي
فتنه سال 88، نتيجه همپيماني و همداستاني همه دولتهاي خارجي و همه گروهكهاي ضد «جمهوري اسلامي» بود.
اين همپيماني و همداستاني تنها در طراحي فتنه و آشوب، تامين منابع مالي، تحريك و هدايتگري و حضور ميداني اراذل و اوباش و ارتكاب جنايت خلاصه نمي شد. «همصدايي رسانه اي» بخشي ديگر از همبستگي استراتژيك دشمنان اسلام و ايران و ايراني بود.
در ميان رسانه ها (اگرچه برخي تلويزيون ها در اندازه رسانه نمي گنجند) بي بي سي فارسي دستگاه تبليغاتي رسمي دولت انگليس نقش آفريني تعريف شده و برجسته اي داشت.



:: موضوعات مرتبط: , , , , , ,
:: برچسب‌ها: حامیان بی بی سی , فتنه88 , ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 139
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

آخرين شاهكار اسماعيل رائين

عليرغم ارتباط مستحكم رائين با ساواك، بايد افزود كه انتشار كتاب فراماسونري به دستور ساواك نبود و اين سازمان نه طراح بلكه مجري عمليات فوق بود. دراين حادثه نيز دست پنهان اميراسدالله علم آشكار است.
علاوه بر سند مورخ 1/1/1348 ساواك، كه رائين را داراي «رابطه خوبي با آقاي علم وزير دربار شاهنشاهي ايران» معرفي مي كند، 87 درگزارش هاي رائين به ساواك تبليغات او به سود علم به عنوان يك فرد «ضد ماسون» و «ضد انگليسي» افشا كننده است. رائين درسند زير همان شگرد تبليغي شناخته شده اي را به كار مي برد كه توسط دربار پهلوي و وابستگان مطبوعاتي آن به كار گرفته مي شد و هر حركت مخالف با رژيم را به «انگليسي ها» نسبت مي داد:
از نخست وزيران سابق ايران حفظ مرحوم رزم آرا و مرحوم هژير عضو شبكه فراماسونري نبوده اند، يعني سه نخست وزيري كه شبكه جاسوسي فراماسونري را عضو نشده بودند، رزم آرا، هژير، منصور، كشته شده اند و فقط علم وزير فعلي دربار با اينكه عضو فراماسونري نبوده تاكنون كشته نشده]![ 88



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: ابهام در تاریخ , اسماعیل رائین , ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 143
|
تعداد امتیازدهندگان : 41
|
مجموع امتیاز : 41
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


مرتضي صفارهرندي
كاشاني؛ تجربه اي ديگر در مبارزات اسلامي
چهره سياسي آيت الله كاشاني در ايران، ابتدا در سـال 1299 نمايان مي شود؛ آن گاه كه او پس از محكوميت غيابي به اعدام توسط اشغالگران انگليسي سرزمين عراق، به ايران گريخت؛ ايراني كه در حال تجربه تلخ شكل گيري ديكتاتوري پهلوي بود. شناخت نه چندان كافي كاشاني از اوضاع سرزمين خود به دليل سال ها اشتغال به مسائل عراق ابتدا او را در شمار شخصيت هايي قرار داده بود كه مخالفتي با رضاخان نداشتند. اما اين وضعيت ديري نپاييد. به گفته مرحوم آيت الله پسنديده (برادر امام راحل) زماني كه دستور رضاشاه درباره لزوم كسب اجازه از دولت براي معمم بودن به وي ابلاغ شد، او تصريح كرد:
«من نه اجازه مي گيرم و نه تغيير لباس مي دهم.»90



:: موضوعات مرتبط: , , , , زندگینامه بزرگان , علما , شهدا , ,
:: برچسب‌ها: ایت الله کاشانی , نهضت ملی , مصدق , صنعت نفت , ,
:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت


پنجشنبه 27  آبان 1389- شماره 19792

وزير دفاع جديد فرانسه :جنگ افغانستان دامي براي همه است
سراج الحق : واشنگتن مي خواهد پاكستان را تجزيه كند
يادداشت هاي كاخ سفيد و انقلاب اسلامي ايران -چشم انداز
در سخنراني بعد از نماز عيد قربان هنيه : با قرآن و اسلحه اشغالگران را نابود مي كنيم
تشكيل كميته مشترك در عراق براي انتخاب وزيران و تقسيم وزارتخانه ها
كلينتون از كشتار غيرنظاميان در افغانستان دفاع كرد
آغاز درگيري هاي خونين در گينه به دنبال اعلام نتيجه انتخابات
تظاهرات عليه سپرموشكي ناتو در 2 شهر تركيه
كارشناس سازمان ملل : كاخ سفيد بايد درباره شكنجه زندانيان تحقيق كند!
گفت وگوهاي نظامي حريري با مدودف و پوتين در مسكو
براساس تازه ترين نظرسنجي 64درصد مردم فرانسه به دولت جديد بي اعتمادند
انتقاد شديد فيدل كاسترو از سياست هاي خارجي اوباما




:: موضوعات مرتبط: , , , ,
:: برچسب‌ها: اخبار سیاسی خارجی , ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()